woensdag 29 april 2015

Mijn inspiratiebronnen


Regelmatig krijg ik de vraag hoe ik aan mijn inspiratie kom. Dat komt eigenlijk uit vele verschillende dingen. Ik zal mijn belangrijkste inspiratiebronnen met jullie delen!

Pinterest
Vele creatievelingen zullen deze site wel kennen, het staat vol met leuke afbeeldingen en ideeën. Deze kun je allemaal op een prikbord pinnen, zo blijven al je ideeën en inspirerende plaatjes bij elkaar!
De site wordt dan ook steeds verder uitgebreid. Nu is het ook mogelijk om pins naar elkaar te sturen, samen op een bord te pinnen en om verborgen borden voor jezelf te maken.
Mocht je het leuk vinden om te zien wat ik pin? Dat kan: Mijn pinterest account

Omgeving
Ook haal ik veel inspiratie uit mijn directe omgeving, dit kan dan ook van alles zijn. Mooie bloemen langs de weg, een boek met prachtige foto’s, een prachtig uitzicht, mensen, kleding. Eigenlijk kan alles inspireren. En als ik iets leuks zie, maak ik hier een foto van of schrijf ik dit op. 
Ik doe lang niet overal wat mee, maar soms is het ook gewoon lekker om weer terug te kijken naar je aantekeningen en foto’s.
2015-04-18 16.48.45.jpg

Opdrachten
Mijn opdrachtgevers zijn ook belangrijke inspiratiebronnen. De opdrachten kunnen dan ook erg variëren. Soms weet iemand tot in detail hoe het moet worden en een andere keer krijg ik een richting en kan ik hier zelf invulling aan geven. Dat is toch wel 1 van mijn favoriete inspiratiebronnen.
2015-04-15 08.42_bewerkt.jpg

Eigen ideeën
En dan zijn er natuurlijk nog mijn eigen ideeën, meestal komen deze dan wel weer tot stand door iets wat ik heb gezien of gehoord. Maar dan wil ik daarmee verder. Dan ga ik bedenken hoe ik iets het beste uit kan voeren en dan is het een kwestie van doen. Soms heb ik geluk en is het in 1 keer perfect, maar het komt ook zeker voor dat ik na 5 pogingen nog steeds niet tevreden ben.
2015-04-05 10.49_bewerkt.jpg
Inspiratie komt en gaat, sommige dagen wil het dan ook niet lukken. Maar niet getreurd er komt altijd weer een nieuwe dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten